Innholdsmarkedsføring på topp i 2017!

Innholdsmarkedsføring er rangert som den digitale markedsføringsteknikken som vil øke mest i 2017. I alle fall om man skal stole på resultatet av spørreundersøkelsen Smart Insights har gjort blant sine lesere. 2352 markedsførere verden over leverte et resultat som soleklart plasserer innholdsmarkedsføring og Big Data på topp. 


Hva er egentlig innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er en strategi for markedsføring som går ut på å produsere innhold som er av interesse for personer som bedriften definerer som potensielle kunder. Innholdsmarkedsføring etterligner ofte journalistikk og bruker ofte journalistisk utrykkform for å skape interesse.


På topp de tre siste årene

Innholdsmarkedsføring, eller content marketing, har vært på topp på Smart Insights liste de tre siste årene, og fortsetter altså å være en av de teknikkene markedsførere mener vil øke mest. Dette er ikke ensbetydende med at innholdsmarkedsføring er den viktigste teknikken for å øke salget eller for å skaffe nye potensielle kunder, men det viser hvilken teknikk som sannsynligvis vil øke mest i året som kommer.

De 14 viktigste markedsføringsteknikkene i 2017


Er du interessert i å få vite om hvordan innholdsmarkedsføring kan hjelpe deg med å finne nye kunder?


Godt innhold gull verdt

Godt innhold er godt likt av brukere av sosiale medier, men selv om det opplagt fungerer som et enkelt tiltak, er det først når man bevisst tar bruk innhold som en del av flere ulike virkemidler at man ser den gode effekten.

Les mer om smart innholdsmarkedsføring på godtbudskap.no